yritysilmeen suunnittelu

Visuaalinen yritysilme on merkittävässä roolissa yrityksen brändin ja imagon rakentamisessa, yritysilme luo ensivaikutelman. 

Kaipaako

yrityksesi ilme uudistusta?

Visuaalinen yritysidentiteetti on merkittävä tekijä, jolla voidaan erottua kilpailijoista ja rakentaa imagoa. Yhtenäinen visuaalinen ilme yrityksen toiminnoissa logosta ja nettisivuista kaikkeen materiaaliin luo yrityksestä ammattimaisen kuvan.

yrityksen visuaalinen ilme on aloittavan yrityksen yksi

tärkeimpiä investointeja

mustavalkoinen läppärikuva kuura creative
mustavalkoinen sohvalla muistikirja kuura creative

asiakaslähtöistä suunnittelua

Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu lähtee liikkeelle aina logosta. Hyvä logo on yksinkertainen, huomiota herättävä ja ajaton. Ennen kaikkea sen tulee jäädä mieleen, sillä logo on merkittävässä roolissa kun pitää erottautua kilpailijoista.

Logon lisäksi viestinnässä käytettävä fontti, värit ja kuvitus vaikuttavat yrityksen mielikuvaan. Ensivaikutelma muodostuu pitkälti mielikuvien perusteella. Persoonallinen ja viimeisteltu ulkoasu jää mieleen.

Yrityksen visuaalinen ilme toimii pohjana brändin rakennukselle ja kaikelle markkinoinnille, on sitten kyseessä nettisivut, lehtimainos, ikkunateippaukset, esitteet ja  esitepohjat, katalogit ja hinnastot. Siksi huolella suunniteltu visuaalinen ilme on hyvä sijoitus, sen ansiosta yrityksen ilme pysyy yhtenöisenä alustasta huolimatta ja ennen kaikkea se pitkällä tähtäimellä tuo lisää asiakkaita.

toteuttamiamme logoja

yrityksen visuaalisen ilmeen suunnitteluun kuuluu mm.

  • logon ja tunnuksen suunnittelu
  • typografian määrittely eli fontit
  • värien määrittely
  • graafiset elementit
  • kuvamaailman määrittely
  • graafinen ohjeistus 

Lisäksi siihen saattaa kuulua myös:

  • painettujen ja sähköisten lomakkeiden suunnittelu
  • ilmeen mukaiset esityspohjat (kuten PowerPoint, Word)
graafinen ohjeisto laplandway
Katariina Vainio visuaalinen ilme
yritysilme käyntikortti suunnittelu laplandway graafinen suunnittelu
käyntikortti suunnittelu graafinen suunnittelu

sijoitus yrityksen tulevaisuuteen

Panostamista yrityksen visuaaliseen ilmeeseen voi ajatella sijoituksena, joka tulee maksamaan itsensä moninkertaisesti takaisin onnistuessaan. Vaikka summa saattaa tilaushetkellä tuntua isolta, kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan investointi oman yrityksen tulevaisuuteen.

Pohtimisen arvoista on myös, kuinka paljon menettää liikevaihdossa vain siksi, että nettisivut eivät ole toiminnalliset ja visuaalinen ilme sekä logo on vanhan näköinen. Nykyaikainen, ajaton ja asiantuntijuutta huokuva yritysilme herättää luottamusta ja saa asiakkaan kiinnostumaan. Vanhanaikainen logo ja käytettävyydeltään huonot nettisivut puolestaan saavat asiakkaan kääntymään kannoillaan ja valitsemaan seuraavan, sinun kilpailijasi.

Voit laskea, kuinka paljon viisi nenän edestä mennyttä toimeksiantoa olisi tuonut rahaa yrityksen kassaan vuoden aikana. Tämän jälkeen satsaus laadukkaaseen graafiseen suunnitteluun ei varmasti tunnu enää niin suurelta.

nettisivut & yritysilme

Nettisivut ovat tärkeä osa yrityksen brändin viestintää, ne ovat osa suurempaa kokonaisuutta. Yrityksen visuaalinen ilme toistuu nettisivuilla ja niiden tulee olla yhteneväiset yrityksen muun visuaalisen ilmeen kanssa. Fontti-, väri-, ja kuvavalinnoilla on iso merkitys mielikuvien luomisessa. Usein nettisivujen suunnittelu onkin luonteva jatko yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelulle.

Koska jokainen yritys on uniikki ja omanlaisensa, myös yritykselle suunniteltava oma visuaalinen ilme on uniikki.

Siitä syystä on lähes mahdoton antaa esimerkkiä hinnasta, sillä kokonaisuuteen vaikuttaa monta asiaa. Pienelle aloittavalle parturi-kampaamolle tarpeet ja siten myös suunnittelun hinta on hyvin erilainen kuin vuosikymmeniä alalla toimineella isolla organisaatiolla.

Kysy siis rohkeasti tarjousta palveluista!

pyydä tarjous

Jokainen työ hinnoitellaan aina asiakaskohtaisesti.

Pyydä siis rohkeasti tarjous, juuri sinun projektiisi sopivaksi!